Leteći tenk, kugla-tenk, ...

Autor: Redakcija • Objavljeno: • Broj komentara: 0

Neke vojske imaju veće snove, fantazije i mogućnosti od drugih što je dovodilo do apsurdnosti inženjeringa i bizarnosti izrade. Uopšte nije iznenađujuće da većina ovih apsurdnih tenkova nikad nije okusio u većoj mjeri borbu ni značajnu upotrebu na bojnom polju.

  • deset_najchudnijih_tenkova_u_historiji.jpg
  • leteci_tenk.jpg
  • vijak-tenk.jpg
  • bigfoot_tuck_ili_tenk_bigfoot_fastrax_1987.jpg
  • churchill_krokodil_-_tenk_plameno-bacach_1943-1951.jpg
  • bogomoljka-_mantis_tenk.jpg
  • mino-exploder_t10_1944.jpg
  • 7_uragan_tenk_t-55_-_vatrogasni_tenk_1991-1993.jpg
  • objekt_279_-_tenk.jpg
  • diplodokus_militaris.jpg
  • kugla-tenk_kugelpanzer.jpg

Tenkovi su dizajnirani za frontalne borbe. Ova snažna oklopna borbena vozila središnji su dio bilo kojih kopnenih snaga u ratu. Tenkovi se mogu koristiti u napadačko-obrambenim situacijama. Uz pomoć velikog kalibra topa postavljenom na rotirajućoj kupoli tenk može držati i dominirati velikim područjem te spriječiti napredovanje neprijateljskih kako pješadijskih tako i oklopno-mehanizovanih jedinica tokom borbe ili taktilčog manevrisanja . Moderni tenkovi su prošli kroz stoljeća razvoja od ranih prostih oklopnih vozila do ratnih apsolutno ubojitih, naoružanih skoro svim vrstama naoružanja.

1. Leteći tenk (1942)

Vojni stratezi su uvijek nastojali pružiti mogućnost podrške na nepristupačnom terenu iz zraka sa dodatnim snagama, vojnicima, artiljerijom i oklopnim vozilima. Sovjetski Savez, Japan i Velika Britanija provelii su nekoliko djelomično uspješnih eksperimenata u 20. vijeku gdje su pokušali pričvrstiti krila jedrilice na tenk. Ideja je bila koristiti jedrilice za brzi prijevoz tenkova u zone borbenih aktivnosti.

Sovjetski zrakoplov dizajner Oleg Antonov je naredio sovjetskom ratnom zrakoplovstvu da dizajnira krila prema tenkovima.

Antonov je bio dovoljno ambiciozan da je tražio da se napravi odvojivo postolje na T-60 izviđačkom tenku. Napravili su poseban okvir za krila na T-60 tenku, sa krilima je mogao lebdjeti do borbene zone, aterirati, izvršiti odvajanje od krila i u akciji je u roku od nekoliko minuta.

Jedan prototip je izgrađen u 1942, ali zbog težine su morali ukloniti naoružanje, municiju i većinu goriva iz T-60.

Predviđeno je da krilatog T-60 je vuče sovjetski bombarder Tupoljev TB-3 ili Petlyakov Pe-8. Unatoč smanjenju težine tenka T-60, TB-3 bombarder je bio prisiljen obustaviti misiju zbog ektremnih sila i pada sistema za vrijeme svog jedinog leta na 2. rujna 1942.

Probali su sa tipom bombardera Antonov-40, kojem je bila potrebno brzina od 160 km/h da bi uspješno mogao vuči leteći tenk. Zbog nedostatka aviona sa odgovarajućom snagom za vuču letećeg tenka na potrebnu brzinu, projekt je otkazan. Sovjetski napori su se nastavili. Do sredine 1970-ih su postali uspješni u paradroppingu vezano za amfibijska borbena vozila, BMD-1 sa svojom posadom na brodu. Oleg Antonov je postao prvi šef Antonova, svjetski poznate vazduhoplovne kompanije u Rusiji i Ukrajini.

2. Tenk na vijak-pogon

Tenk ili vozila na vijčani pogon su vozila posebno dizajnirana da se uspješno nose sa blatom, močvarom, snijegom i ledom. To su kopnena ili amfibijska vozila koja se kreču na principu rotacije. Prvo vozilo na vijak pogon je osmišljeno u Sjedinjenim Američkim Državama u 1868. godine za poljoprivredne svrhe. Vijak-pogon je najprije ušao u motorne sanke i koji se zove „Armstead Snow Motor", razvijen davne 1920. godine u Kaliforniji.

Godine 1941., za vrijeme Drugog svjetskog rata, britanski novinar i izumitelj Geoffrey Pyke predložio razvoj vijak-pogona za ratna vozila na temelju američkog Armstead Snow motora, tako da su saveznici mogli izvesti ofanzivu protiv nacističke okupacije Norveške.

Međutim, njegov prijedlozi vozila na vijak-pogon, prototip Weasel je odbijen od strane SAD-a bila je pretvorena u M29 Weasel, praćenog vozila.

Nacisti su se željeli teškoća koji su imali sa dubokim snijegom u Rusiji. Izgradili su radni prototip vozila na vijak-pogon 1944. godine i nisu krenli u serijsku proizvodnju.

US Navy proizvode vozilo Marsh na vijak-pogon(vodozemaca) 1969. tokom rata u Vijetnamu.

Sovjeti su izgradili amfibijska vozila na vijak-pogon, ZIL-2906 u 1960. godine, ZIL-4904 izgražen 1970. godine. Bili su korišteni za kretanje kroz nepristupačna područja Sibira, pronalaženje astronauta i kapsula u velikim prostarnstvima Rusije. Bilo je još modela, ZIL-4906 ili 'Bluebird' je izrađen u 1970. koji je težio dvije i po tone. Bila je amfibijska oopcija vozila sa 6 kotača za spašavanje, ZIL-2906. ZIL-4904 je bio najveće vozilo na vijak-pogon svih vremena. Neke su izgrađeni, a zatim projekt je odbačen.

3. Bigfoot Fastrax tenk (1987)

Bigfoot Monster kamioni su uvedeni 1979. godine u SAD-u od strane Boba Chandlera . Utrke kamiona-čudovišta su postale popularne 1980-ih. Kompanija je izgradila Bigfoot Fastrax, zvijer kamion s tijelom 1990 Ford Aerostar. Izgrađen je na šasiji od M48 Patton tenka. Gornja polovica njegovog tijela je od stakloplastike. Bigfoot Fastrax tenk se takmičio u nekoliko navrata, a najčešće se koristi kao izložbeno vozilo u sjedištu kompanije u Hazelwoodu, Missouri.

4. Churchill Krokodil - Tenk Plameno-bacač (1943-1951)

Churchill Krokodil je britanski tenk plameno bacač, srednje teški tenk proizveden u oktobrau 1943. godine, prije a za potrebe D-day-a. Predstavlja varijantu od MkIV Churchill IV tenkova. Britanski vojni inženjer, general -pukovnik Percy Hobart razvio je ovaj tenk. Broj njegovih neobično modificiranih tenkova su prozvani Hobart Funnies i raspoređeni su sklopu invazije na Normandiju. Ovi posebni dizajni su se pokazali u savladavanju prepreka i problema i odigrali važnu ulogu prilikom invazije.

6,5 tonska oklopna prikolica pričvršćena na tenku je nosiila 1,800 litara goriva i komprimirani dušik. Churchill krokodil bio uspješan napadačko oružje kojim se često prisilio neprijatelj da se preda ili povuče. Sudjelovao u bitci za Brest u Francuskoj 1944. godine i u operaciji Clipper u Geilenkirchenu, u Njemačkoj iste godine. Krokodil je također služio u Koreji do 1951. godine.

5. Bogomoljka (Mantis) Tenk (1943-1944)

Bogomoljka - Mantis tenk je britanski oklopni gusjeničar uveden 1940. godine za prijevoz opreme i osoblja. Mantis je bio pokušaj da se proizvede oklopno vozilo koje bi moglo oružano djelovati preko prepreka. U početku je bio dizajniran za jednu osobu. Dvosjed verzija pojavila 1943. godine.

Ideja je bila da vozite bogomoljku do živice, zida i slićno, zatim podigne naoružanje - Bren, te usmjeri „vatru“ preko prepreke sa sigurnog mjesta. Jedan primjerak Bogomoljke tenka je preživio u Bovington Tank Muzeju u Dorsetu, South West England.

6. Mino-exploder T10 (1944)

M4 Sherman su bili srednje teški tenkovi koji su bili najbrojniji borbeni tenkovi koje su koristile vojske SAD i neki zapadni saveznici tokom Drugog svjetskog rata. Njegova produkcija je bila u periodu 1941. – 1945. godine i napravljeno je ukupno 49.234 jedinica.

M4 Sherman tenk imao nekoliko varijanti, a jedna od njih je i mino-exploder T10. To je tenk na daljinsko upravljanje. Njegovo dno je obloženo sa 25mm čelika, a strane tenak su prilagođene za ogromne 96-inčne kotače. Težio je oko 65 tona i mogao postići maksimalnu brzinu od 3km/h razminiranja. T10 je testiran 1944. godine , ali je odbijen zbog svoje velike težine, tromosti i sličnih nedostataka.

7. Uragan tenk T-55 - Vatrogasni Tenk (1991-1993)

Sovjetski tenkovi T-54 i T-55 su bili u službi od davne 1946. godine do danas. Ove T-serije 54/55 je proizvedeno između 86.000 do 100.000 primejeraka, što predstavlja najviše proizvedenu vrstu tenka u historiji namjenske industrije. Čak 50 zemalja i UN-službene oružane snage su koristile T-55 tenkove.

Uragan T-55 je modificirana verzija T-55 izgrađen u borbi protiv velikih požara. Šasija tenka T-55 je iskorištena, njegova kupola je zamijenjena sa MIG-21 mlaznim motorom.

Gašenje požara je učinjeno u „metodom aerosola ". To je radilo na principu raspršivanja vode uz pomoć mlaznog motora sa velike udaljenosti. Hlađenje i gašenje se moglo postići sa udaljenosti od 100 metara.

8. Objekt 279 - U vrijeme hladnog rata, Sovjetski Savez je 1959. godine izgradio eksperimentalni teški tenk po nazivom „objekt 279“ koji bi trebalo izdržati nuklearnu eksploziju. Izgrađen je u Kirovskom industrijskom postrojenju u Lenjingradu. To je bio jedan od posljednjih sovjetskih prototipova teških tenkova prije nego je Hruschov zabranio izradu tenkova težih od 37 tona. Bio je težak 60 tona. On je imao podvozje se sastoji od četiri gusjenice i 1000 KS 2DG-8M dizelski motor koji bi mogao potjerati tenk do brzine do 55 km/ h sa aktivnim radijusom kretanja od 300 KM po jednom dolijevanju goriva. Trup „objekta 279“ imao 182-319mm debeli oklop sa ABHO ili hemijskom, biološkom, radiološkom i nuklearnom zaštitom. Eliptični oblikovani štit je previđen za zaštitu od prevrtanja usljed mogućih nuklearnih eksplozija.

9. Diplodokus Militaris je francuski eksperimentalni stroj koji se trebao voziti preko rovova zapadnog fronta tokom Prvog svjetskog rata. Može se opisati kao romboidni kostur bez oklopa.

Cilj stroja je bio da se poravna bodljikava žičana odbrana i trebao se koristiti za vožnju preko rovova i čistina u bojnom polju. Izrađen je od velikih paralelnih metalnih okvira s poprečnim gredama. Rotira oko jednog trokutastog centra sa 80 KS benzinskim motorom, lancima i šipkama. Samo je jedan izgrađen i imao je brzinu od 3 km/h. Projekt se službeno napustio zbog previše krhke konstrukcije i sporog kretanja. Također nije mogao promijeniti smjer. Dobio je je nadimak Diplodokus Militaris po najvećoj i najvišoj prahistorijskoj životinji Diplodokus dinosauru.

10. Kugelpanzer doslovno znači „kugla- tenk“. Izgrađen od strane nacista tokom Drugog svjetskog rata. Bio je prototip s oklopne ljuske u koju je mogao stati čovjek ? Bio je to jedan od najbizarnijih oklopnih borbenih vozila ikada izgrađen. Jedan primjerak se nalazi i dan danas u Muzeju tenkova Kubinka u Rusiji kao dio svoje zbirke njemačkih oklopnih vozila.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije portala Veteran.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

KOMENTARI { 0 } DODAJ KOMENTAR
  • Ime / Nadimak: *

  • Komentar: *
    do 1200 karaktera

  •  

  • Karakteri sa slike: *

  •  

  • Trenutno nema komentara.

Najnovije

Najčitanije

Najnovijikomentari