Zanimljivosti iz Drugog svjetskog rata

Autor: Redakcija • Objavljeno: • Broj komentara: 0

Francuska je imala više tenkova, topova i ljudi od Njemačke 1940. godine

  • granata_wehrmacht.jpg

1) Kada je Njemačka 10. aprila 1940. godine krenula u napad, samo je 16 od 135 divizija bilo mehanizovano. Ostatak se oslanjao na konje i hod. Od saveznika, samo je Francuska imala 117 divizija.

Osim toga, Francuska je imala i više topova - Njemačka je imala 7.738 topova, a Francuzi  više od 10.000. Većina francuskih tenkova bila je veća, jače borbene moći i imala je bolji oklop od njemačkih "pancera".

2) Kopnene snage nisu bile prioritet u Ujedinjenom Kraljevstvu

Britanija je još prije početka rata odlučila da će glavne snage njene vojske biti vazdušne snage i mornarica. Tek poslije pada Francuske odlučili su da ojačaju i kopnene snage.

Sve do proljeća 1944. godine, prioritet oružanih snaga Britanije bilo je vazduhoplovstvo. Sama Britanija izgradila je tokom rata 132.500 aviona, što je zapanjujući uspjeh imajući u vidu to da Kraljevsko ratno vazduhoplovstvo ni u jednoj od bitaka nije imalo više od 750 lovaca.

3) Saveznički gubici brodova za snabdjevanje iznosili su samo jedan posto

Saveznički gubici tokom Drugog svjetskog rata u sjevernom Atlantiku, na Arktiku i u nacionalnim vodama iznosili su samo 1,48 posto. Ukupno je bilo 323.090 individualnih putovanja, a samo na 4.786 došlo je do potonuća. Od tog broja 2.562 broda su bila britanska. Tokom rata svakodnevno je plovilo oko 2.000 brodova.

4) Japanci su imali rakete - kamikaze

Nisu samo Njemci imali avione na raketni pogon tokom Drugog svjetskog rata. Poslije početnih pobjeda Japan nije mogao da drži korak sa tehnologijom SAD. Međutim, razvijena je "okha", raketa kojom je upravljao čovjek i koja se koristila protiv savezničkih brodova. Nakon toga su kamikaze upravljale raketama.

Kada bi avion dostigao metu, ispustio bi raketu, a ona bi letjela prema brodu dok je pilot ne bi "upalio" i zaletio se brzinom većom od 800 kilometara na sat. Piloti "okhe" bili su poznati kao "jinrai butai" (munje). Samo tri saveznička broda su potopljena.

5) Izgubljeni lovac njemačkog vazduhoplovstva

Dok je "Meseršmit" razvijao "Bf-109", konkurentska kompanija "Heinkel" takođe je razvijala novi avion - "He-112". Prvi prototipi imali su slične karakteristike. Oba aviona letjela su brzinom većom od 550 kilometara na sat, ali je Heinkelov avion imao i nevjerovatan doseg od 1200 kilometara i još neke karakteristike koje su znatno bolje čak i od Meseršmitovog aviona Bf-110, koji je imao dva motora.

Ipak, Vili Meseršmit bio je partijski čovjek, a Gering je bio lud za avionom "Me-110", dok je Heinkel imao i malo jevrejske krvi, pa je njegov projekt brzo odbačen.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije portala Veteran.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

KOMENTARI { 0 } DODAJ KOMENTAR
  • Ime / Nadimak: *

  • Komentar: *
    do 1200 karaktera

  •  

  • Karakteri sa slike: *

  •  

  • Trenutno nema komentara.

Najnovije

Najčitanije

Najnovijikomentari